Podatność warstw modelowego podłoża nawierzchni a efekt wzmocnień geotekstyliami
Krzysztof Gradkowski
Abstrakt
Artykuł przedstawia wyniki przeprowadzonych pomiarów wstępnych, modułu odkształcenia jako miary podatności dwojakich struktur podłoży nawierzchni drogowych. Pomiary przeprowadzono na odpowiednio sporządzonym poligonowym poletku doświadczalnym. Porównawcze zestawienie wyników pozwoliło na ustalenie wniosków o istotnym znaczeniu dla dalszych badań i pomiarów oraz ważnych dla opisu konstrukcji podłoży nawierzchni drogowych. Pomiar podatności przez wolnozmienne obciążenia statyczne nie potwierdził efektu wzmocnienia podłoża gruntowego nawierzchni drogowych przy zastosowaniu geowłókniny.
Gradkowski, K. (2007). Podatność warstw modelowego podłoża nawierzchni a efekt wzmocnień geotekstyliami. Roads and Bridges – Drogi I Mosty, 6(2), 5–16. Pobrano z https://www.rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v6n2p5
Cited by / Share
Pobrania
Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne.
Krzysztof Gradkowski
Afiliacja:
Instytut Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.