Roads and Bridges - Drogi i Mosty
3, 3, 2004, 37-52

Optymalizacja podziału sygnału zielonego na przejściu dla pieszych w oparciu o średnie straty czasu

Maciej Kruszyna Poczta
Instytut Inżynierii L¹dowej Politechniki Wrocławskiej
Antoni Szydło Poczta
Instytut Inżynierii L¹dowej Politechniki Wrocławskiej

Streszczenie


W artykule przedstawiono optymalizację podziału sygnału zielonego pomiędzy różnych użytkowników drogi (pieszych oraz pojazdy) na przejściu przez jezdnię. Zaproponowano dwie funkcje celu ujmujące sumę i różnicę średnich strat czasu użytkowników. Określono zmienne decyzyjne oraz warunki ograniczające. Wykazano na przykładzie numerycznym, że optymalizacja według tych funkcji daje różne rezultaty oraz że optymalizacja w oparciu o różnicę strat czasu jest korzystniejsza dla pieszych. Stosowanie konkretnych funkcji celu może w różnym stopniu preferować pieszych, bądź pojazdy.

Pełny tekst:

PDF

Optymalizacja podziału sygnału zielonego na przejściu dla pieszych w oparciu o średnie straty czasu

  
Kruszyna, Maciej; Szydło, Antoni. Optymalizacja podziału sygnału zielonego na przejściu dla pieszych w oparciu o średnie straty czasu. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, [S.l.], v. 3, n. 3, p. 37-52, kwi. 2004. ISSN 2449-769X. Available at: <>. Date accessed: 18 maj. 2024