Roads and Bridges - Drogi i Mosty
1, 1, 2002, 25-44

Model konstrukcji nawierzchni, uwzględniający zjawiska falowe, w ujęciu quasidynamicznym

Mirosław Graczyk Poczta
Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa
Józef Rafa Poczta
Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie, Wydział Cybernetyki
Published: 2014-12-07

Streszczenie

W artykule przedstawiono analizę dynamiki nawierzchni warstwowej poddanej ruchomym obciążeniom z uwzględnieniem zjawisk falowych. Opisano wpływ wybranych efektów falowych na nawierzchnię. Wskazano na możliwości minimalizacji ich niekorzystnego wpływu na eksploatację, a w szczególności na proces destrukcji nawierzchni wielowarstwowych. Opisano zagadnienie generowania fal od obciążeń powierzchniowych z ilustracją zmian ugięć, naprężeń i odkształceń nawierzchni. Przedstawiono wpływ współczynnika Poissona na ugięcia nawierzchni warstwowej. Przedstawiono oryginalne rozwiązania quasidynamiczne uzyskane z rozwiązań dynamicznych za pomocą przejścia granicznego z prędkością fal sprężystych do nieskończoności.

Model konstrukcji nawierzchni, uwzględniający zjawiska falowe, w ujęciu quasidynamicznym

  
Graczyk, Mirosław; Rafa, Józef. Model konstrukcji nawierzchni, uwzględniający zjawiska falowe, w ujęciu quasidynamicznym. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, [S.l.], v. 1, n. 1, p. 25-44, gru. 2014. ISSN 2449-769X. Available at: <>. Date accessed: 12 maj. 2024