Roads and Bridges - Drogi i Mosty
9, 1, 2010, 31-44

Pomiary wielkości dynamicznych w transporcie kolejowym z wykorzystaniem czujników piezoelektrycznych

Bartłomiej Dyniewicz Poczta
Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN w Warszawie
Krzysztof Sekuła Poczta
firma CONTEC w Łomiankach
Tomasz Dębowski Poczta
Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN w Warszawie

Streszczenie


Prawidłowe funkcjonowanie sieci kolejowej wymaga poznania stanu eksploatowanego toru oraz podtorza. Diagnozowanie sieci kolejowej wymaga m.in. budowy poprawnego modelu numerycznego, symulującego możliwie wiernie badany układ, zachowując przy tym rozsądny czas obliczeń. W pracy przedstawiono wyniki eksperymentów zrealizowanych na doświadczalnym stanowisku polowym. W pomiarach wykorzystano czujniki piezoelektryczne wykonane w formie płytek o prostokątnym kształcie. Otrzymane wyniki porównano z rezultatami obliczeń numerycznych wykonanych metodą elementów czasoprzestrzennych. Wykazano skuteczność symulacji komputerowych w opisie dynamiki rzeczywistych torów kolejowych.

Pełny tekst:

PDF

Pomiary wielkości dynamicznych w transporcie kolejowym z wykorzystaniem czujników piezoelektrycznych

  
Dyniewicz, Bartłomiej; Sekuła, Krzysztof; Dębowski, Tomasz. Pomiary wielkości dynamicznych w transporcie kolejowym z wykorzystaniem czujników piezoelektrycznych. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, [S.l.], v. 9, n. 1, p. 31-44, kwi. 2010. ISSN 2449-769X. Available at: <>. Date accessed: 19 maj. 2024